Затверджено план впровадження нацстратегії безбар'єрності
Довідник безбар'єрності з'явився у відкритому доступі

Експерти Мінрегіонрозвитку спільно з одним з українських урбаністичних бюро провели детальне дослідження міських просторів у кількох населених пунктах країни. Метою цього дослідження було вивчити і проаналізувати ті проблеми, з якими щодня стикаються представники маломобільних категорій населення, коли користуються житловими будинками, вулицями, переходами, парками та іншими громадськими будівлями і просторами.
Дослідження проводили в межах ініціативи дружини президента України щодо формування безбар’єрного середовища в нашій державі, про яку ви вже могли дізнатися раніше з публікацій на сайті ТОВ БТІ. Також до цього процесу долучилися українські урбаністичні бюро і громадські організації та європейські профільні компанії. Перша леді зазначила, що після проведення дослідження міст нашої країни, всі, хто відповідальний за створення безбар’єрних просторів, зможуть дізнатися про основні проблеми в населених пунктах і вжити заходів, щоб не допускати таких помилок у майбутньому.

Основою зазначеного дослідження стало опитування, яке проводили серед представників маломобільних категорій населення: людей з інвалідністю, батьків, що гуляють із візочками, літніх людей, а також велосипедистів і людей, які втратили частково або повністю слух чи зір. Важливо було з’ясувати, з якими фізичними бар’єрами вони стикаються, коли пересуваються містом. Більша частина досліджень присвячена аналізу наявних містобудівних нормативів, які регулюють питання безбар’єрного доступу.

За результатами опитувань вдалося виявити основні проблеми з інклюзивністю в українському містобудуванні. Наприклад, у житлових будинків є величезні недоліки в під’їзних входах. Іноді на ґанку відсутній навіс, а сходинки і перила встановлені неправильно. Часто відсутні пандуси. Але навіть якщо пандус встановлено і внесено в техпаспорт на будинок, він може бути занадто крутим або недостатньо комфортним для того, щоб ним користуватися. Поширені випадки, коли замість пандусів встановлюють дві рейки, якими також неможливо заїжджати на ґанок. Проблеми є і з іншими допоміжними конструкціями, зазначеними в техпаспорті об’єкта нерухомості, наприклад, ліфтами. Часто в житлових і громадських будівлях ліфти хоч і є, але не працюють.